Logo denoordwijker.nl
Vlnr: Jaap Liethof, Roberto ter Hark, Dirk Hoogervorst, Bloemenkoningin Sammy Filippo, Alfons Morssink, Jessica Keet en Marjolein van der Jagt. | Foto: WS
Vlnr: Jaap Liethof, Roberto ter Hark, Dirk Hoogervorst, Bloemenkoningin Sammy Filippo, Alfons Morssink, Jessica Keet en Marjolein van der Jagt. | Foto: WS

Flower Parade staat in 2021 zeker weer op de agenda

Met Noordwijk nadrukkelijk in de ban van het zontoerisme stond op de Noordwijkse Boulevard, pal voor Hotel Oranje, een prachtige en opvallend glimmende Nissan Duke de coupé crossover. Getooid met een arrangement van prachtige zomerbloemen.

De mensen die zich vergaapten aan deze door Jessica Keet gearrangeerde ‘bloemenkunst’ konden lezen dat de uitgestelde bloemenevenementen volgend jaar gewoon weer op de agenda zullen worden geplaatst. Tijdens een terplekke door de stichting Bloem en Zee georganiseerde persbijeenkomst waren er sponsoren, bestuurders van de Rijnsburgse ‘Flower Parade en wethouder Roberto ter Hark aanwezig. Zij werden verwelkomt door gastheer/directeur Jaap Liethof die zijn bewondering uitte voor de passie waarmee ‘Bloem en Zee’ zich al 25 jaar actief inzet voor de Bloemenbadplaats Noordwijk. Voorzitter Alfons Morssink somde evenementen op die in Noordwijk inmiddels niet kon worden uitgevoerd. Voor de actualiteit ging het daarbij om het traditionele Bloemenfestival en de Flower Parade. Morssink bleek hoopvol en bevestigde nog eens dat wanneer het volgend jaar allemaal weer normaal is alles weer gewoon gaat plaatsvinden.

Ter Hark reageerde daar heel positief op. Hij roemde de creativiteit en de vasthoudendheid van het corsobestuur Rijnsburg en stichting Bloem en Zee. Hij zegde vanuit de gemeente een vroegtijdige vooruitblik richting 2021 toe. Waarbij de ervaringen van nu moeten worden betrokken.

Voorzitter Dirk Hoogervorst memoreerde dat zijn bestuur al snel het besluit nam om de Flower Parade van dit jaar uit te stellen. Hij liet weten dat ook in Katwijk en in Rijnsburg er eveneens ‘corsowagens’ werden opgesteld. En dat daartoe een campagne op de sociale media en in de kranten werd gestart.

Om ook de strandgasten vloog er zaterdag en zondag een reclamevliegtuig met info boven de overvolle stranden van Noordwijk, Katwijk en Wassenaar.

Tenslotte kondigde ladyspeaker Marjolijn van der Jagt het fotomomentje aan. Waarna er door de aanwezige sponsoren en bestuurders nog even werd nagepraat over de gevolgen van ‘het virus’ en de kansen die er volgend jaar weer zijn.

Meer berichten