Het eerste exemplaar van Noordwijk Exclusive for Visitors werd overhandigd aan wethouder Barnhoorn. | Foto: IV
Het eerste exemplaar van Noordwijk Exclusive for Visitors werd overhandigd aan wethouder Barnhoorn. | Foto: IV

Noordwijk Marketing ontvouwt plannen

Algemeen

Tijdens de bijeenkomst van de Noordwijkse Ondernemers Vereniging, gehouden bij St(r)andplaats Nederzand(t), presenteerde Noordwijk Marketing vrijdag 9 maart haar programma voor het komend badseizoen 2018. "Vorige week konden we nog schaatsen op natuurijs, maar binnenkort stroomt ons dorp weer vol met toeristen", aldus directeur Stephen van Es.

Door Ina Verblaauw

Hij maakte bekend dat Noordwijk dit seizoen gaat inzetten op een aantal thema's. Zoals Space, Cultuur en de Max Liebermann Route. Er komt extra aandacht voor de drie winkelgebieden: aan zee, de dorpskern en de overige winkels. Deze gebieden zullen duidelijk herkenbaar op de site van Noordwijk Marketing in kaart worden gebracht. En Noordwijk gaat terug naar de roots van een kuuroord. Gezondheid, voeding, sport en revalideren zijn de thema's. De faciliteiten daarvoor zijn ruimschoots aanwezig.

Van Es presenteerde de nieuwe Evenementenkalender en vanaf nu eveneens de inzet van de webcam camera. Via www.noordwijkmarketing.nl kan live de weersituatie van de Noordwijkse kust worden bekeken. "Het weer in Noordwijk en enkele kilometers landinwaarts kan soms behoorlijk verschillen. Door op de webcam te kijken, kan dat mensen doen besluiten alsnog naar Noordwijk te komen". De webcam voldoet aan alle eisen omtrent de privacy. Ook over de telpunten in Noordwijk benadrukt van Es dat er geen mensen maar massa wordt gemeten.

De voor het publiek gratis pendelbus van het buitengebied, de campings, naar Noordwijk gaat binnenkort wederom van start en zal worden gecombineerd met de strandpendel. Het eerste exemplaar van het tijdschrift Noordwijk Exclusive for Visitors werd overhandigd aan wethouder Pieter Jan Barnhoorn.

Uit de krant