Afbeelding
Foto: Wim Siemerink

Konijnenveiling op tv goed voor €30.000

Algemeen

‘Wat een fantastisch en succesvol initiatief’. Dat is een van de vele positieve reacties die SJC kreeg na de eerste digitale Konijnenveiling in de geschiedenis. Een avondvullende tv-uitzending die, mede door de bereidwilligheid van regionale omroep BO, als een groot succes kan worden betiteld. Met de onverwacht hoge opbrengst, ten bate van de Jeugd van SJC, van iets meer dan €30.000,00.

De traditionele Konijnenveiling van SJC moest noodgedwongen worden gehouden op een totaal nieuwe manier. De altijd al creatieve commissie besloot een poging te wagen om dit via de digitale snelweg te doen. Een niet eenvoudige opgave omdat met tal van zaken rekening moet worden gehouden. Na afloop kan iedereen vaststellen dat SJC zich opnieuw van zijn beste kant heeft laten zien. Aanvankelijk was de iets te trage digitale communicatie een probleem. Afslagers en secretariaat losten dit al heel snel op. Extra telefonisten en wat geduldig afwachten en dus iets langer dan de geplande zendtijd bleken de oplossing. De geweldige opbrengst was reden voor een felicitatie. De organisatie was heel blij.

Maar stuurt voor volgend jaar toch aan op een fysiek ontmoeting met de weldoeners.

Uit de krant