Afbeelding

Ik had er wel vertrouwen in

Algemeen Binder

Ik bedoel in Noordwijk Marketing nieuwe stijl en het besluit dat men de persoonlijke informatievoorziening zal blijven regisseren en coördineren. Maar dat het Visitor Center op de Grent zou worden gesloten. En dat is inmiddels gebeurd.

Het aloude VVV-gebouwtje heeft een nieuwe eigenaar. En de toeristeninformatie zal nu gaan via de op verschillende plaatsen in het dorp te plaatsen infozuilen. Ik vind het een geweldige ontwikkeling. Noordwijk Marketing richt zich, zoals het een moderne organisatie betaamt, op de toekomst.
Men ging voor een strategische heroriëntatie die is uitgemond in de nieuwe 'Visie 2020'. In deze visie zijn de kernwaarden van Noordwijk Marketing, authentiek, stijlvol, gastvrij, vitaal, inspirerend, modern en duurzaam, met name benoemd. De uitvoering gaat gebeuren vanuit een nieuw onderkomen. Waar? Tot verbazing van menigeen in de voormalige winkelgalerij aan het Vuurtorenplein. Jawel, bij R.vd.P. Er is een samenwerking op basis van vertrouwen zo heeft men mij gezegd. En vertrouwen vereist betrouwbaarheid.
Nu weet iedere vitale, gastvrije, stijlvolle, inspirerende en authentieke Noordwijker dat dit juist het woord is wat je in de vele omschrijvingen rond deze inmiddels beruchte vastgoedbezitter niet tegen kan komen. Bovendien leek mij het onderkomen bepaald niet representatief voor een 7 sterren organisatie. Dus ging ik nog maar eens langs bij de nieuwe vestiging aan de voet van Janus, die ook al zichtbaar ontevreden ogenschijnlijk zijn gal uitspuugt. En vroeg mij bij herhaling af: waarom juist hier en niet in de talloze leegstaande onderkomens in Noordwijk? Navraag leverde op dat de keuze is gemaakt op basis van kosten. Hoewel mijn Opa al vertelde dat slechts de zon voor niets op komt bleek dat de met dwangsommen geteisterde ondernemer geen centje huur verlangde. En dat er, ondanks het ontbreken van een rechtsgeldige overeenkomst, op vertrouwd kan worden dat men er niet plots zal worden uitgeflikkerd.
Ik ben een aantal malen alles positief kritisch gaan bekijken. Met als uitgangspunt of het stichtingsbestuur de 7 uitgangspinten van hun eigen 'Visie 2020' heeft bewaakt.
In mijn rapportage zou dus altijd de volgende 7 vaststellingen moeten staan: De huisvesting is authentiek; De huisvesting is stijlvol; De huisvesting is gastvrij; De huisvesting is vitaal; De huisvesting is inspirerend; De huisvesting is modern; De huisvesting is duurzaam.
Hoewel de bijzonder aardige en bekwame meisjes ter kantore meer dan gastvrij zijn kan ik na inspectie en zorgvuldige afweging niet anders concluderen dan… Ik neig er naar het Noordwijk onwaardig te vinden en ik vind dat samenwerken met R.vd.P. zeker niet inspirerend en stijlvol is. Maar… het bestuur en directie zullen mij mogelijk heel snel van hun juiste keuze kunnen overtuigen.

Uit de krant