
Afwezigheid van burgemeester en wethouders bij evenementen Noordwijkerhout stoort NZlokaal
AlgemeenDe fractie van NZLokaal heeft in een open brief aan het college van burgemeester en wethouders haar zorgen geuit over de afwezigheid van het college tijdens de kermisevenementen in De Zilk en Noordwijkerhout. Deze evenementen, die door en voor de gemeenschap worden georganiseerd, vonden plaats zonder aanwezigheid van vertegenwoordigers van het college, wat door veel inwoners als teleurstellend werd ervaren.
In de brief stelt de fractie dat het college wel aanwezig was bij de kermis in Noordwijk en actief deelnam aan de festiviteiten aldaar. Volgens NZLokaal wekt dit de indruk dat De Zilk en Noordwijkerhout een lagere prioriteit krijgen. De fractie wijst erop dat het college zelfs na een bezoek aan een nabijgelegen bedrijf geen tijd vrijmaakte voor een kort bezoek aan de evenementen in de dorpen.
Ook werd aangehaald dat tijdens een sportevenement in Noordwijk, waar diverse sporthelden in het zonnetje werden gezet, een jonge sportkampioen uit Noordwijkerhout, Xavi Hachmang, niet werd benoemd. Dit leidde volgens de fractie tot verdere teleurstelling in de gemeenschap.
Ten slotte uitte NZLokaal kritiek op het bezoek van het college aan buurgemeente Teylingen, waar een tulpenbol werd onthuld. Volgens de fractie lijkt dit bezoek prioriteit te hebben gekregen vanwege de aanwezigheid van een prins, wat bij dorpsgenoten van De Zilk en Noordwijkerhout negatieve gevoelens oproept over de betrokkenheid van het college.


















