Nadine Mussert en haar team zijn klaar voor de Kinderboekenweek. | Foto: Ina Verblaauw
Nadine Mussert en haar team zijn klaar voor de Kinderboekenweek. | Foto: Ina Verblaauw

Kinderboekenweek bij Van der Meer

Algemeen Cultuur

Dit jaar start de Kinderboekenweek op woensdag 30 september en duurt tot 11 oktober met als thema “En Toen?”. Een duik in de geschiedenis en uitnodigend tot het vertellen van verhalen.

Door Ina Verblaauw

Boekhandel van der Meer maakt daar jaarlijks een groot feest van. “Dit jaar is dat vanwege corona lastig om het veilig te organiseren. Om het feest toch door te laten gaan, hebben we het plan bedacht om de leegstaande winkel aan de overkant op de Keuvel nr. 4 bij de Kinderboekenweek te betrekken. Binnen twee weken was met de eigenaar van het pand overeenstemming om een pop-up store op te zetten”, aldus Nadine Mussert. We zijn volop aan de slag alles op tijd klaar te hebben”.

In korte tijd werd er hard gewerkt aan de inrichting van het pand. Uitgeverij Lemniscaat leverde direct grote linnen poster van kinderboeken, er staat een enorme ijsbeer met jong, een zuil vol Pixi-boekjes en is er een luisterstoel: met één druk op de knop komt er een verhaaltje uit.

Woensdag 30 september komen drie schrijvers op bezoek: Pieter Koolwijk, Annejan Mieras en Cees van den Berg. Op 3 oktober komt Marco Kunst een workshop geven over het verhalen vertellen. Kinderen kunnen op de foto met de kleine ijsbeer, blikgooien met de Smoezels, luisteren naar Ad die voorleest uit Aadje Piraatje of meedoen aan het Carrassonne kampioenschap.

Voor ouders die hun kinderen niet met geld op zak naar de winkel willen laten gaan en zelf de drukte willen vermijden, zijn er tegoedbonnen beschikbaar van 10 euro met de afbeelding van de ouderwetse 10 gulden, alleen in de boekwinkel inwisselbaar. Op www.boekhandelvendermeer.nl/kinderboekwinkel of op de facebookpagina is het hele programma te bekijken.

Uit de krant